Статті

Підказки претендентам: як удосконалити резюме, щоб отримувати в рази більше відгуків

Ми вирішили відповісти на всі питання, які викликають труднощі при складанні резюме. І повірте, питання є навіть у спеціалістів з досвідом, які претендують на Топ-позиції. Вимоги рекрутерів не завжди здаються зрозумілими і чіткими, і не всі розуміють, як їх застосувати до своєї професії і позиції.

Наші підказки допоможуть адаптувати ваше резюме під свою специфіку, при цьому зробити його набагато ефективнішим і отримувати в кілька разів більше відгуків і пропозицій від роботодавців.

Отже, найпоширеніші питання і пов'язані з ними помилки.

Чи обов'язково резюме повинно бути тільки на 1-2 сторінки?

Відомо, що стандартні вимоги до резюме диктують робити його максимум на одну-дві сторінки. Але що робити, якщо у вас багаторічний досвід роботи, і його опис не вміщається навіть на двох сторінках? Чи буде ефективно скоротити його і прибрати інформацію, яка розкриває цінність попереднього досвіду і буде важлива для майбутнього роботодавця? Звичайно, ні. До всього треба підходити індивідуально.

Цілком доречно включити в резюме інформацію про весь відповідний досвід роботи, що має значення для майбутньої посади і сфери роботи. Майбутній роботодавець повинен побачити, що ви відповідаєте вакансії, ваш попередній досвід і досягнення в схожих сферах роботи, ключові компетенції та результати. Про не настільки важливі роботи можна дати короткі дані. Для top- і middle-позицій цілком прийнятно надати резюме на 3-4 сторінки, але тільки з потрібною і важливою ​​інформацією.

Які ключові компетенції вказувати?

Маючи великий багаж досвіду, знань і умінь претендентам буває складно зрозуміти, що необхідно вказувати в ключових компетенціях. Тут ви розставляєте потрібні вам акценти. Поняття компетенції охоплює навички, знання і особистісні якості, які потрібні для виконання професійних завдань на вашій поточній і майбутній посаді. У цьому блоці резюме необхідно відокремити важливе від другорядного і вказати саме те, що відповідає позиції, на яку ви претендуєте, а також тим функціям, які ви хочете виконувати.

Пишіть тільки те, що показує вашу експертність.

Опішіть тут все, що покаже вас як експерта - професійні вміння і знання, відповідні майбутній посаді. Потім подивіться на свій опис очима майбутнього роботодавця – чи ви той експерт, якого він шукає? Якщо так – ви впоралися із завданням і стали підходящим кандидатом. Якщо ж ваш портрет більше підходить для здобувача на іншу посаду, ваше резюме програє, адже швидше за все вас вважатимуть не відповідним поточному запиту.

Як розповідати про функціонал?

Поширена помилка багатьох претендентів – писати опис функціональних обов'язків загальними фразами. В результаті роботодавці отримують стопки однакових резюме, в яких неможливо зрозуміти суть ключових навичок претендентів.
Також не варто описувати надмірні подробиці з використанням спеціальної термінології. Довгі розмиті фрази не дадуть потрібного ефекту, особливо якщо рекрутер не володіє глибоким розумінням вашої галузі та специфіки роботи.

Важливо показати ваші основні обов'язки в конкретній організації – основний напрямок і умови роботи і ваші функції. Наприклад, ви виконували (зробили, впровадили) якісь завдання, проекти – в яких обсягах? На яких ринках? З якими клієнтами, партнерами, країнами? Скільки співробітників, підлеглих було в компанії? Як часто ви підбирали співробітників? Які тренінги проводили? Раз на півроку або 2 рази на тиждень? І т.д. Важливо відобразити суть вашої роботи в конкретній організації на зрозумілій мові, з прикладами основних показників.

Що писати в досягненнях?

Якщо функціональні обов'язки описують процес вашої роботи, то тут важливо показати результати, які принесла ваша робота. Що принесли компанії, команді ваші проекти, ідеї, клієнти і т.п.? Опишіть не тільки обсяги вашої роботи, але і ту користь, яку вона принесла. В ідеалі – в кількісних показниках. Чим конкретніше результати – тим більше довіри до вашої ефективності буде у роботодавця.

Як зрозуміти, яка інформація в резюме зайва?

Прибирайте інформацію, яка ніяк не впливає на вашу поточну компетентність. Це зайва інформація – курси і програми по застарілих методах, які ви колись закінчували, опис роботи і обов'язків, які не належать до потрібної сфері діяльності і поточної вакансії.

Чи потрібно вказувати дані рекомендувачів?

Рекомендації підвищують ваш індекс довіри в очах роботодавця. Але виявляється, що розсилати резюме з відкритим доступом до телефонів ваших колишніх керівників, не завжди буде плюсом. Адже так ви даєте різним компаніям прямий контакт до фахівців високого рівня, яких можуть спробувати переманити (хедхантери вам скажуть спасибі, але не ваші колишні боси). Тим більше, що при необхідності професійні рекрутери зберуть про вас десяток рекомендацій і без вашого відома. Найкраще, вказати в цьому полі резюме, що ви готові надати рекомендації по запиту, тобто ви самі вирішите, який компанії готові довіряти.

Чи завжди необхідний супровідний лист і в чому його мета?

Багатьом це здається зайвим атрибутом і марною тратою часу. Більшість претендентів також вважають, що їх ніхто не читає. Або використовують шаблонні форми листів, які не можуть принести їм ніяких результатів. Так навіщо тоді напружуватися для його складання?

Сенс написання і відправки супровідного листа є, але не у всіх випадках.

Такий лист необхідний, якщо:

- ви відправляєте резюме безпосередньо через сайт компанії;

- на особисту електронну пошту рекрутера або керівника;

- ви отримали контакти співробітника фірми через рекомендувача.

Відправляючи резюме у відповідь на оголошення на пошукових сайтах, сенсу прикріплювати супровідний лист практично немає. Але якщо ваше резюме не очікують, вам необхідно представити себе людині, до якого ви звертаєтеся, а не тільки надати свої анкетні дані в резюме. Для цих цілей і служить супровідний лист. Це одне з правил хорошого тону в діловому середовищі. Ви коротко даєте про себе загальну інформацію, заочно представляєтесь потенційному роботодавцю і показуєте, чим можете бути корисним компанії. В такому випадку, це в рази підвищує ваші шанси на позитивний розгляд вашої кандидатури.

Ретельна підготовка резюме – це одна з навичок самопрезентації, необхідних кожному професіоналу, щоб бути успішним.