Міжнародна рекрутингова компанія, що надає послуги з пошуку й підбору персоналу

Рівень ТОП. Як піднятися по кар'єрних сходах. Тактика і стратегія

08.06.17, PowerPact HR Consulting

Що необхідно, щоб стати топ-менеджером? Які кроки зробити заради заповітної посади далеко не перше питання, яке потрібно собі задати. Успіх народжується зсередини і залежить від особистості людини. Якщо ви готові постійно працювати над собою, розвиватися і прагнути до професійного зростання – цей шлях для вас.

Щоб домогтися успіху в своїй роботі і зайняти високу посаду потрібно правильно вибудувати кар'єрну стратегію.

В першу чергу важливо визначити мету і шлях її досягнення. Потім визначитися з основним мотивом чому ця мета для вас важлива? Заради чого вам потрібне підвищення? Заради зв'язків і соціального положення, великий зарплати або щоб нікому не підкорятися? Що конкретно хочете отримати і на що точно ніколи не погодитеся? Це необхідно, щоб точно визначити свої завдання і не розчаруватися в результаті. Чи готові ви миритися з усіма мінусами керівної роботи? Коли мета буде досягнута, чи готові справлятися з усіма труднощами, які передбачає подальший шлях? Чим конкретніше буде сформульовані цілі і визначена мотивація, тим з більшою ймовірністю і швидше буде досягнуто результат.

Коли мета і завдання визначені, приступаємо до розробки плану реалізації.

Оцініть нинішню ситуацію і визначте напрямок

Чи є кар'єрний ріст на поточному місці роботи? Які перспективи та можливі строки отримання підвищення? Чи отримали ви тут весь необхідний досвід? Якщо кар'єрних перспектив не передбачається, можливо варто змінити роботодавця? У невеликих компаніях легше зробити кар'єру, ніж у великих, нехай і масштаби діяльності не такі великі. Зате є можливість повчитися на менш складних завданнях і отримати управлінський досвід. Також дізнайтеся, яка ситуація на ринку праці і в вашій професійній сфері? Це допоможе спланувати напрямок, в якому потрібно докладати зусиль.

Проаналізуйте свій професійний потенціал

Якими навичками і знаннями ви вже володієте, а чому необхідно навчитися. Можливо варто отримати додаткову освіту або пройти спеціалізовані тренінги. Продовжуйте вчитися і вдосконалюватися на кожному етапі кар'єри, з самого її початку. Майстерність і професіоналізм набувається в результаті багатьох годин навчання і застосування знань на практиці.

Вдосконалюйте потрібний досвід

Подумайте, на який свій минулий досвід і досягнення ви можете взяти за основу, щоб пропонувати свою кандидатуру на вищу посаду. Чи знаєте ви всю специфіку тієї області, в якій працюєте або є прогалини? Керівник повинен розбиратися у всіх питаннях, якими займається його відділ або фірма.

Якщо такого досвіду замало, продумайте, які можливості у вас є на поточній позиції для підвищення своєї «ваговій категорії» — вивчіть всі ділянки роботи, беріться за складні проекти, візьміть на себе відповідальність за окремі напрями роботи, збільшуйте показники результативності та збирайте докази своїх успіхів. Важливо отримати індивідуальні результати, вони помітніше, ніж командні. Підвищуйте свій рівень професійної відповідальності і розширюйте межі самостійного прийняття рішень.

Можна попросити очолити якийсь проект для управлінської практики, наприклад, з метою навчання новачків. Це відмінний шанс отримати досвід керівника, не змінюючи роботу, при цьому отримуючи поради досвідчених управлінців.

Розвивайте свої особистісні якості

Визначте свої сильні і слабкі сторони і над чим потрібно попрацювати, щоб відповідати керівній посаді. Працюйте над створенням нових звичок, що розвивають самостійність і організованість, і над виправленням тих, які заважають просуванню вперед. Керівнику необхідно вміння управляти собою і своїм часом.

Тренуйте управлінські компетенції

Для керівника, мабуть, найважливіше це розвинені комунікативні якості: вміння встановлювати і підтримувати контакти з співробітниками, підлеглими, партнерами і клієнтами. Від цього досвіду залежить значна частина успішності топ-менеджера. Також важливим є вміння залагоджувати конфлікти, розбиратися в характері людей і їх здібностях, і вміння керувати роботою команди.

Також важливі і необхідні інші особистісні якості. Самостійність вміння приймати рішення і брати за них відповідальність; наполегливість і рішучість уміння просувати свою справу і справлятися з виникаючими труднощами; відповідальність це вміння виконувати обіцянки, виправдовувати довіру партнерів, відповідати за репутацію і результати своєї компанії або відділу; стійкість і самовладання, вміння витримувати напругу і стресові ситуації, яких буде чимало.

Де б ви не вибудовували свою кар'єру, ці вміння і якості стануть в нагоді всім, хто хоче стати професіоналом у своїй справі і досягти максимального успіху.