Статті

Що мотивує українців на продуктивну роботу?

Для роботодавців питання мотивації є одним з важливих питань, так як від цього залежать ефективність і розвиток компанії.

На основі багаторічного досвіду компанії PowerPact HR Consulting, а також соціологічних опитувань останніх років, публікуємо інформацію про найбільш важливі способи мотивації українських офісних працівників.

Для більшості українських фахівців найбільш важливим мотиваційним чинником є ​​заробітна плата та додаткові бонуси (премії, бонуси за понаднормову роботу тощо). На фінансове становище українців впливають постійне зростання цін, інфляція та інші несприятливі фактори, тому для більшості фахівців рівень заробітної плати і наявність інших бонусів є вирішальними при виборі роботи. І звичайно фінансовий фактор багато в чому визначає рівень мотивації до виконання робочих обов'язків, так як співробітники цінують ті компанії, які забезпечують їм гідний матеріальний рівень і впевненість у завтрашньому дні.

Також підвищує лояльність і продуктивність роботи співробітників наявність компенсаційного пакета.

Наступний важливий критерій - цікаві професійні завдання і можливість кар'єрного росту. Особливо цей фактор важливий для людей, що люблять свою справу, і тих, для кого фінансове питання не є критичним.

Для третини опитаних співробітників важливими факторами мотивації є хороша команда і відносини в колективі. Тому якщо для результативності компанії важлива командна робота, то цього питання варто приділити належну увагу і цілеспрямовано вибирати командно мотивованих співробітників.

Приблизно така ж частина працівників наголошує на важливості визнання його особистого внеску в спільну справу з боку керівників і колег. Для підтримки такого типу мотивації є безліч способів - персональний похвальний жест від керівника, вручення грамот та сертифікатів, вибір кращого співробітника місяця, кварталу або року, персоналізований подарунок і т.д.

Додатковою мотивацією в останні роки стає новітня тенденція — гнучкий графік роботи з можливістю віддаленої роботи. Більшість опитаних українських фахівців вважали за краще б мати таку можливість замість чіткого робочого графіка, щоб більш якісно і продуктивно використовувати відведені для роботи години і мати більше вільного часу.

Щороку в світі збільшується кількість таких співробітників, і в результаті, як показала практика, продуктивність праці та обсяг виконаної роботи зростають.

Опитування компанії Regus показав, що час, який співробітники витрачали на дорогу, більшість з них витратили б на заняття спортом (56%), на спілкування з рідними або друзями (50%) або на виконання робочих обов'язків (50%).

Також інше дослідження показує, що в багатьох випадках після введення практики гнучкого графіка і віддаленої роботи зменшувалася плинність кадрів і час відсутності людей на робочому місці через сімейні обставини або хвороби.

Однак практика гнучкого графіка і можливість працювати віддалено є корисною, якщо застосовується кілька днів або годин в тиждень. Якщо використовувати її на постійній основі, продуктивність навпаки може падати.

В цілому, чим більше мотиваційних чинників отримують співробітники, тим вище їх мотивація і лояльність до компанії, а це в свою чергу забезпечує продуктивність і розвиток бізнесу.